+ 2
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4969)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Vi må ha ett trubbigt lag på pappret. Men för det borde vi kunna skapa mer än vi gör.
Det känns som att TS har en play book. Defensiven sitter, men helt fantasilöst framåt.
Då blir det verkligen inte bättre med en forwardsuppsättning som där större delen inte kan bryta mönster själv. Vilket verkligen behövs om vi har ett anfallsspel som går ut på att varje individ skall sköta alla ramar själv.
Fortsatt upplyftande att vi kommer tappa det enda "säkra kortet" vi har i Dahlén till nästa säsong.
Sen är det bara i loserlaget Timrå som en sån som Lilja inte redan sitter på läktarn. Luleå hade han i frysboxen i princip hela förra säsongen. Men nej, här skall han matchas i oändlighet i PP och allt med hans moster.
Gött med 2 friska år till på den gubben!