1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614796 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2951394

Sv: Silly Season 2025-26
Patrick Polly: Framför allt så borde man ju kunna begära att ett lag är så pass proffsigt och välbyggt att man inte faller som ett jävla korthus bara för att en enda spelare missar matcher. Vi måste ju kunna stjäla lite poäng även utan Wedin och/eller Genborg. Kan vi inte det så är det ett fuskbygge med papp-psyke vi sponsrar år ut och år in.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2025-26
JanneH: Ja det kan man ju tycka. Men när två av de dyrare förvärven inte levererar alls så blir det en knepig sits.

Jag fattar att vi som förening måste chansa ibland men om man tittar till våra senaste förvärv:

Säkra kort
* Hardegård
* Heikkinen

Chansningar
*Westfält
*Lilja
*Genborg
*Sundin
*Freij
*Levinsson

Så är det inte konstigt att vi sitter i skiten, vi värvar alldeles för mycket chansningar. Det finns inte ens en teoretisk chans att alla slår väl ut.

Nubben gillar att gambla, det vet vi. Men på denna nivå blir det ett problem för klubben.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.