Karlsson74: Både Tjeckien och Finland spelar med hög desperation! Dom är redo att ta ganska stora risker och lika redo att ta stryk för att hålla tätt…
USA Kanada och Sverige spelar mer ”vuxet” det är mer kontrollerat spel från dessa lag.
Vi har lite samma symptom i Timrå ju.
Vi leder med 2-0 och ska kontrollera matchen men gör det genom att ta bort risker. Farligt nära att istället spela initiativlöst.
Då blir vi ju översköljda av desperata motståndare.
Det skulle behöva hittas verktyg för att inte tappa allt utan behålla initiativförmågan men ligga tryggare med tredje gubben så att backarna inte får åka jojo hela tiden eller bli sönder pressade i egen zon…
Junisarna har absolut lättare än oss att skifta inställning under en match.
Passningsspelet och rörelse utan puck blir viktigt för att kunna kontrollera och diktera tempot i matchen.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
USA Kanada och Sverige spelar mer ”vuxet” det är mer kontrollerat spel från dessa lag.
Vi har lite samma symptom i Timrå ju.
Vi leder med 2-0 och ska kontrollera matchen men gör det genom att ta bort risker. Farligt nära att istället spela initiativlöst.
Då blir vi ju översköljda av desperata motståndare.
Det skulle behöva hittas verktyg för att inte tappa allt utan behålla initiativförmågan men ligga tryggare med tredje gubben så att backarna inte får åka jojo hela tiden eller bli sönder pressade i egen zon…
Junisarna har absolut lättare än oss att skifta inställning under en match.
Passningsspelet och rörelse utan puck blir viktigt för att kunna kontrollera och diktera tempot i matchen.