Det stämmer helt att Tuurula är ung och oprövad. Men det han gjort under fem år i Kalmar imponerar mycket på mig när jag som Kalmarbo sett på nära håll. Kan dock säga att jag kan bli bländad av att han kör udda metoder och privat älskar Ebba Grön och Clash. "Ett hjärta är alltid rött"! Gillar också att han växte upp i Rinkeby, inte den typiska hockeybakgrunden precis. Privat pratas det mycket finska i familjen har jag noterat, trots att han bara bott i Sverige och USA doftar det lite SM-liiga om honom...
Allt detta sagt är han säkert ett rejält långskott för ansvariga i klubben.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Privat pratas det mycket finska i familjen har jag noterat, trots att han bara bott i Sverige och USA doftar det lite SM-liiga om honom...
Allt detta sagt är han säkert ett rejält långskott för ansvariga i klubben.