JanneH: Vad hände med Nubben och han typ lät övertygad om att det kommer vara utländskt inslag till nästa säsong, till att det ska bli helsvenskt?
En "rutinerad" och en "lovande" forward låter det som att det landar i dom 2 värvningarna som ska fylla Dahléns skor.
En av dom måste finnas på en högre hylla än vad som nu finns tillgängligt i HA eller i SHL.
Jag tänker då som är svensk och finns tillgänglig i nån av våra 2 högst serier.
För nu får det vara slut med Westfälts, Heikkinens och Liljas. Absolut att de jobbar bra och hårt och hela den biten. Men nu måste det in ren och skär spets till nästa säsong.
Kan absolut leva med att vi försöker hitta en "Genborg" i den utvecklingsbara unga spelaren.
Men vi måste ju ta in nån som levererat på minst SHL-nivå innan, helt seriöst.
Hoppas att man blickar mot AHL i så fall, alternativt att det kommer loss nån svensk från Schweiz till nästa säsong.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
En "rutinerad" och en "lovande" forward låter det som att det landar i dom 2 värvningarna som ska fylla Dahléns skor.
En av dom måste finnas på en högre hylla än vad som nu finns tillgängligt i HA eller i SHL.
Jag tänker då som är svensk och finns tillgänglig i nån av våra 2 högst serier.
För nu får det vara slut med Westfälts, Heikkinens och Liljas. Absolut att de jobbar bra och hårt och hela den biten. Men nu måste det in ren och skär spets till nästa säsong.
Kan absolut leva med att vi försöker hitta en "Genborg" i den utvecklingsbara unga spelaren.
Men vi måste ju ta in nån som levererat på minst SHL-nivå innan, helt seriöst.
Hoppas att man blickar mot AHL i så fall, alternativt att det kommer loss nån svensk från Schweiz till nästa säsong.