1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614790 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2981074

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
Andersson: Jag håller med om problemen på backsidan, men hänger upp mig mer på vissa av backarnas oförmåga att försvara än deras poängproduktion.

Angående Hartmann så är jag fullt medveten om att poängen har trillat in på slutet. Men jag är lika medveten om att han har fått förtroende i PP och gång efter annan slagit en sådan där härlig halvlös passning upp till back, som motståndarna enkelt har kunnat snappa upp.

Det jävliga är att jag i grund och botten gillar Hartmann, men då ska han spelar rakt, enkelt och fysiskt och inte försöka vara skön, för det har han inte kapacitet för på den här nivån.

Svarskommentarer

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
Vargher85: Backarnas förmåga att spela sig ur press och starta spel snabbt bakifrån är nog ännu större problem än hur dom försvarar utan puck.

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
Vargher85: Amen på det

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.