1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2998751

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: En intressant jämförelse för oss Tikare skulle väl vara om ni tycker att Dahléns betydelse för oss denna säsong var viktigare än Hållanders betydelse förra säsongen? Avsaknaden av andra toppspelare gör väl att Dahléns betydelse denna säsong varit ovärderlig medan Hållander kanske var bättre så hade han ju ändå lite avlastning i både just Dahlén men även Kapanen

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Dahlén denna säsong utan tvekan. Skulle säga att Juel var viktigare än Hållander till och med. Han hade ju helt galna siffror när det kom till räddat antal ”förväntade mål”. Sen hade vi ju en överjävligt bra Hållander och en grym Kapanen. Plus Wedin och EP på 40 respektive 30+ poäng.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.