1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2998761

Sv: Apropå nånting...
Sorry om detta redan varit uppe, men jag tycker att Johan Svenssons notering i gårdagens Expressen om bortasegern mot Leksand är intressant. Han skriver:

"Det är nu man slås av hur viktig den där segern precis innan OS-uppehållet borta mot Leksand var. Det visar också på hur viktig varenda match är i den här serien. Det ger mig vatten på min kvarn kring det här med att SHL spelar matcher under OS där man lättvindigt bara ska släppa i väg viktiga nyckelspelare, att Djurgården släpper sin kapten till en tillställning i Chicago och om jag ska dra det riktigt långt att det spelas alldeles för mycket matcher under JVM."

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.