1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2998820

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2026-03-10
Rip Kirby: Den formtoppen kan ta slut fortare än kvickt den. Det såg becksvart ut, sen får man in Larsson och börjar vinna lite och helt plötsligt tänds ett hopp igen, precis när man mentalt förberett sig på kval ett tag. Deras momentum fick sig nog en liten törn när Örebro lyckades knipa en pinne i lördags och det som skulle vara endast två poäng upp blev tre plus usel målskillnad.

Om de inte lyckas kravla sig över strecket nu så är det lite liknande det läge DIF kom in med i kvalet mot oss där de legat sopsist hela säsongen, gör en stark slutspurt och sen luras man in i att den spurten slätar över de problem man dragits med i typ 45 omgångar. Förlorar man sen första matchen i kvalet så är det verkligen tillbaka på ruta ett. HV kan ju bara avvakta nu och fokusera på sitt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.