-Sputnik-: Vi spelar håglöst, tamt, långsamt och viljelöst utan nån som helst adrenalin i kroppen. Trötta, lösa skott utanför eller mitt på målvakten. Ingen tar en smäll i onödan. De andra i laget fattar det. Det gör ju ont.
pingvin: Ja precis. Bekväm IK. Det är väl det som gör att jag hackat så mycket på en sån som Lilja till exempel.
Jag tycker han är för håglös i spel utan puck. Det finns liksom inget i hans spel som gör att man känner att "nästa säsong släpper det".
Det handlar väl om de flesta nyförvärven denna säsong iofs.
Möjligtvis Heikkinen och Levinsson som skulle kunna öka sin poängskörd litegrann till nästa säsong. Annars skulle Nubben behöva rivas ett par befintliga kontrakt som sagt. Pääjärvi medräknat.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.