+ 9
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 12
- Silly Season 2026-27 (4920)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Men nu tycker jag det känns som att man försöker låtsats som att den där jätteelefanten i rummet inte finns. Tala ut om vad det är som brister, kanske gör man det inom gruppen men förmodligen inte. Man kan inte undvika allvaret i situationen för man är rädd att sätta press på laget.
Jag hade gillat en rakare och tydligare kommunikation utåt och att man vågar se sanningen i vitögat. Nu är vi i en jävligt jobbig och allvarsam sits och nu finns ingen tid kvar för att försöka försköna problemet.
Problemet måste synliggöras och åtgärdas annars är det bäst av 7 playout som väntar. Alla ser vad det stora problemet är, desperation. Det vi saknat, och glädjande att Jonte belyste det senast.
Är det Tommys hasta manjana inställning med små marginaler som förklaring till allt som smittat av sig och gjort att man blir falsk trygg och därmed inte spelar mer desperat.
Det är dags att spela för överlevnad i första hand och inget annat, inse allvaret!