+ 10
Inlägg: 3009189
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Någon som vet om spelarbudgeten kommer vara densamma? Eller höjas/sänkas?
Sv: Apropå nånting...
Maktankan: som någon skrev här igår - Helene Ersson är det bästa som hänt Timrå sedan Torines! Jag känner mig trygg med henne.
+ 18
- Vi jobbar så klart på frågan och på att bygga upp en buffert. Det har jag hållit på med sedan jag tillträdde i tjänsten, att buffra. Men det är inget unikt för Timrå IK. Vi har låsta tillgångar och kommer att klara utbetalningen när sign out-bonusarna faller ut. Varje år har det gjorts utbetalningar och några år till kommer det att göras utbetalningar.
Enligt Helene Ersson påverkar detta i nuläget inte deras likviditet eller budgeten för kommande lagbygge.
- Vi har en budget på sporten som vi tycker kommer att räcka. Både jag och Kent (Norberg) känner oss trygga för nästa säsong.