1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614750 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3009189

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Möjligen blir jag lite lugnad av vad Helen Ersson sa till ST i frågan nyligen:

- Vi jobbar så klart på frågan och på att bygga upp en buffert. Det har jag hållit på med sedan jag tillträdde i tjänsten, att buffra. Men det är inget unikt för Timrå IK. Vi har låsta tillgångar och kommer att klara utbetalningen när sign out-bonusarna faller ut. Varje år har det gjorts utbetalningar och några år till kommer det att göras utbetalningar.

Enligt Helene Ersson påverkar detta i nuläget inte deras likviditet eller budgeten för kommande lagbygge.

- Vi har en budget på sporten som vi tycker kommer att räcka. Både jag och Kent (Norberg) känner oss trygga för nästa säsong.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Någon som vet om spelarbudgeten kommer vara densamma? Eller höjas/sänkas?

Sv: Apropå nånting...
Maktankan: som någon skrev här igår - Helene Ersson är det bästa som hänt Timrå sedan Torines! Jag känner mig trygg med henne.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.