1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614737 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3009772

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Men om Lilja inte försvinner, och inte någon annan heller, osså tar man in två spelare för Dahlén och sen en för Emil, vart ska Lilja få plats då liksom? Har lär ju känna själv att det kan bli svårt att ta en plats? För vilka spelare ligger han före i så fall?

Genborg - NY - NY
Wedin - Eriksson - NY
Hartmann - Lander - Heikkinen
Walli - Levinsson - Lundmark

Extra: Westfält, Lilja, Pääjärvi.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Håller med, bara byt Levinsson och Westfält

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : tycker att du har specat lineupen mycket väl, och belyser problemet: vi måste bli kvitt de tre spelare som står som extra (Pääjärvi, Lilja, Westfält).
Då kan en sådan som Danielsson och junior Därth/Sörbrand vara 13/14 forward.
Vissa matcher är de extra, andra spelar de. Får vara en rotation på botten 6 forwards helt enkelt.

För att detta ska se bra ut i sin helhet avkräver det 3 nya gubbar i topp 6(1C + 2FW) och att vi kan bryta kontraktet med ovan nämnda spelare.

Man kan konstatera att Nubben har en hel del att stå i om vi ska undvika ett jäkligt mörkt 26/27

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.