1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3015085

Sv: Silly Season 2026-27
”Jack Kopacka har tidigare varit tydlig i intervjuer med att han vill flytta hem efter säsongen, men enligt GD kan han återvända till SHL senare inpå nästa säsong – det kommer dock troligtvis inte att ske i Brynäs.”

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Jåkkinen: Hua, stänger ner mentalt om man väljer att köra en sån där lösning att en spelare kommer senare pga skattetekniska skäl.
Speciellt om det handlar om en sån som Kopacka.
Han är väl verkligen ingen "målgaranti" heller?

Håll er borta Nubbz and the Sportgrupp! 😱

Sv: Silly Season 2026-27
Jåkkinen: ”senare inpå nästa säsong”

Borde ju utesluta honom till oss iaf? Att vi ska ha spelare som ansluter senare har vi inte råd med. Det räcker med att Genborg och kanske Freij är med på sina respektive camper och missar några matcher i början av säsongen.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.