1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3023048

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: det där är ju relativt.. visst dif engagerar många men media har ju också makt att styra o skapa engagemang. speciellt svt o public service har ett jätteansvar här att vara objektiva.
googlar man ”djurgården hockey svt” får man upp mot 4000 träffar.
googlar man ”timrå hockey svt” får man upp mot 2000. det är inte ok tycker jag.

många andra medier omfattas också av statligt pressstöd o är man beroende av det så bör man också följa detta ansvar. men privata ägda medier förstår jag måste trycka mer på vad som genererar klick så viss förståelse finns för att lag med större följarskara får mer artiklar. men skillnaderna ska inte vara gigantiska.

lag som timrå kan bli extremt lidande av det.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN:
Jo jag förstår problemet med att det kan skapa ett ökat intresse för vissa lag och ett minskat för andra och just SVT är ju statligt men nu handlade det väl om en artikel i Aftonbladet?

Sen kan man förstås debattera om SVT ska ha lika många artiklar om alla lag när det finns fler skattebetalare som är intresserade av det ena laget.
Det ska ju isf gälla alla ämnen och inte bara sport. Jag misstänker att du ser fler artiklar i SVT om Stockholm än Uppsala eller Mora också men det är nödvändigtvis inte fel.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.