-Sputnik-: Rattie är den på artistkontrakt. Garanterat. Är min tes. Sa även i podden ”vi tar hellre någon som varit här eller som vi vet vem det är än att chansa med flashig statistik” typ.
Gathlopp: Det resonemanget kan jag köpa om spelare som ”varit här” fortfarande håller hög nivå, och det vettefan om jag kan påstå att han gör. Ibland låter det som att det är så himla jobbigt att göra ett gediget scoutingarbete och hitta spelare som aldrig varit här. Sportrådet med Zäta i spetsen måste väl kunna hitta nåt bra i AHL eller liknande.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.