1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3023978

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Sjukt om vi har en förstacenter klar och Nubben lyckas hålla tyst. 😏😅

Men ja, nåt är i görningen i alla fall. För han lät rätt säker på att det kommer att bli en spelare på artistkontrakt. Så antingen är nåt klart eller så är nåt väldigt nära!

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Rattie är den på artistkontrakt. Garanterat. Är min tes. Sa även i podden ”vi tar hellre någon som varit här eller som vi vet vem det är än att chansa med flashig statistik” typ.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Artistkontrakt innebär att spelaren missar typ 10 matcher i början? Det har vi väl inte råd med, framför allt om det handlar om vår 1:a center. Dessutom kan ju Genborg missa några matcher också. Men det är väl därför Nubben vill ha 16 forwards från start då antar jag.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: En "anonym" förstecenter, å hela den biten ;)

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Tyvärr förstår jag inte hur Bofors ska kunna stoppa Röven från SHL-spel.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.