1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614851 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3025813

Sv: Silly Season 2026-27
The great one: Tror ändå Dylan kan göra typ 40p i en 1:a C roll, gällande budkrig så får man ju ta en sån sak i beaktande också som pullfaktor. Hoppas inte han har varit snordyr och att vi kan ta in en målspruta + en förstaback från AHL. Då kan det bli bra!

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Mustard Tiger: Dylan känns som en ganska ett till ett med EP faktiskt.
Kommer göra mellan 30-40 poäng som första center och vara en stabil offensiv kugge.
Dahlén ersätter man med Kivenmäki och vad dom nu hittar till den sista platsen, så tror överlag att man kan förbättra forwardsidan här.

En sak som inte är kopplat till nyförvärv är att förra årets spelare måste lyfta sig rejält. T ex Heikkinen, Wedin och Hartmann gällande produktion.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.