1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614853 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3026216

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Men att ersätta Dahlen och EP med Kivenmäki och McLaughlin känns ju på förhand som ett riktigt vågspel.

Har väl varit ganska tydligt från start att man tänkt ersätta Dalle med två spelare. Lägg därtill EP så får man ju jämföra tappet av dem med ankomsten av Kivenmäki, McLaughlin och en till. Annars blir det inte seriöst tycker jag.

Sen får man tycka vad man vill om namnen som kommer in. McLaughlin är ju uppenbart EP:s ersättare medans man vill plocka ihop Dahléns alla miljoner poäng med assistmaskinen Kivenmäki och sedan (förhoppningvis) nån som gör mål.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
jk:
Men att ersätta Dahlen och EP med Kivenmäki och McLaughlin känns ju på förhand som ett riktigt vågspel.

Ja det är ju solklart att en målgörare kommer att komma in förutom dessa. Kanske även en förstaback om pengar finns, men det är jag tveksam till att vi ser nu.

Sv: Silly Season 2026-27
jk: Även Forsell får väl räknas in i ekvationen?
Även om han inte är någon ersättare högt upp i laget.

Dahlén, EP och Boyce out.
McLaughlin, Kivenmäki, Forsell, NY vinge in.

Förhoppningsvis får man träff på dessa, plus att en del av övriga kan höja/utvecklas.

Då, kanske det kan gå. Höhö.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer