1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3031685

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: ja typ så...det som sticker i ögonen, inte bara hos andra supportrar och så, utan även borde skava lite hos kommuninvånare och politiker.
Finns väl ingenting som säger att bara för att man heter Leksand så ska man ha en dyr trupp...
Kan inte tänka mig att Timrå IK 2015/16 basunerade ut seriefinal och körde på med kanske HA:s dyraste trupp...
Samtidigt som man bad kommunen om hjälp med ekonomin?
Fast jag kan ju ha fel där?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: Ska sägas att jag gillar Leksand egentligen och hoppas ju att de får ordning på det nån gång. Men det ser väl inte så lovande ut dessvärre.

Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: De flesta SHL och AS-lag är väl beroende av sin respektive kommun på ett eller annat sätt.

Vore kul med lite färsk rapport hur mycket de olika klubbarna får i stöd från sin respektive kommun. Vet att Lakers hade ganska mycket för någon säsong sedan läste jag för ett tag sedan.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer