"Varje år upphör ett gäng NHL-rättigheter för spelare som tidigare blivit valda i NHL-draften. Antingen blir de tillgängliga för draften igen, eller så blir de draft-related unrestricted free agents. Nu har deadline för att skriva kontrakt, och därmed undvika detta, passerat (1 juni).
Mest intressant är kanske Forsmark och Sundin, som både tillhör Timrå IK. Den förste på kontrakt till 2029, den andre till 2027."
Dvs Carolina tappar Forsmark, om han inte om-draftas, eller skriver på som free agent (hos Carolina eller nån annan klubb)
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Mest intressant är kanske Forsmark och Sundin, som både tillhör Timrå IK. Den förste på kontrakt till 2029, den andre till 2027."
Dvs Carolina tappar Forsmark, om han inte om-draftas, eller skriver på som free agent (hos Carolina eller nån annan klubb)