+ 10
Inlägg: 3036059
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Maktankan: själv finner jag det lustigt när media ska hype'a upp nån värvning genom att säga "NHL-meriterad", då spelaren gjort kanske 2-3 matcher. Räknar man antalet NHL-matcher per spelare och summerar det per lag måste ju Timrå vara ett av de mest "NHL-meriterade" lagen med spelare som Pääjärvi, Lander, Wedin etc. Synd EP14 och Dahlén inte får räknas in längre men Brynäs med Bäckströms 3000 NHL matcher lär vinna den ligan.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
Maktankan: fjolåret ser jag som ett hack i skivan! Tack för allt Tommy och vi är evigt tacksam för din insats, men du var inte riktigt rätt för vår spelfilosofi där och då!
+ 6
Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Jag ser det som positivt att Sanny, som gammal back, inte är mer negativ till vår backsida. Jag är mer orolig för försvaret än anfallet.
+ 3
Jag irriterar mig lite på att Sanny Lindström också upprepar att vi saknar offensiv spets efter exit Dahlén/Pettersson. Inget är garanterat, givetvis, men jag ser i så fall fler lag än vi och Löven som omges av dessa frågetecken.
Wedin/McLaughlin/Gardiner kan utifrån senaste säsonger ganska troligt vara värda 80 poäng eller mer. Otto K vet man ju inget om, men Gardiner gick från 50 i Finland till 30 i Sverige. Worst case gubbgissar jag att OK går från 60 till åtminstone 25-30 poäng. Sedan har vi en radda junisar som bör kunna lyfta: Genborg, Eriksson men även Freij. Plus outnyttjad kompetens i bl a Heikkinen (för att inte tala om Pääjärvi). Nä ni, jag tycker inte att det ser alls så trubbigt ut offensivt som Sanny och andra tycker. Go kväll!