1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038154

Sv: Silly Season 2026-27
Tråkigt med Hartmann. Även om poängskörden sviktat på senare tid är han ändå en väldigt bra spelare på SHL-nivå. Inte bra om vi tappar för många spelare som är för bra för HA, men inte håller måttet för NHL. Skulle vara bra om vi kunde bygga en stomme av spelare som håller hög SHL-nivå och inte drar någon annanstans.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Labban: Har läst ikapp nu. Han ville till DIF och storstan tydligen. Tråkigt.

Sv: Silly Season 2026-27
Hartmann och Timrå går skilda vägar. Tråkigt. Någon som vet varför han inte trivdes? Inte lovad speltid med nya tränaren eller någon schism?

Antar att vi inte tar in någon ny spelare istället för honom då vi har rätt många forwards.

Tråkig nyhet.

Sv: Silly Season 2026-27
Labban: Kunde tagit Lilja istället. FAN. Men kul för han hoppas på nytändning och noll poäng mot oss.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.