1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 306352

Sv: Vad är det med supportrarna?
Bah, det är medgången som skämt bort supportrarna! Förra säsongen var ju förvisso ett triumftåg utan dess like, men särskilt spännande var det ju först i semin.

Det ser ju redan ut som om kosan pekar mot nytt slutspel- alltså är inte grundserien ssk spännande (även om man naturligtvis inte ska ropa hej förrän bäcken är överhoppad).

Annat var det 2001/2002 då kniven vilade på strupen, då var varje match spännande (ända tills kvalserien var oundviklig).

Stänger man eliteserien kommer det att bli lika ljummet i alla lag. Istället borde det vara en gammeldags rak serie, där varje match är direkt avgörande för slutplaceringen- då skulle det bli drag igen!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.