1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 352866

Sv: Corey Hirsch klar
JimmyH: Svensk hockey är ju som vi alla vet inte särskilt bra just nu. Vi har ju tappat flera klasser om vi tittar på andra länder. Detta debatteras ju friskt nu mera, med all rätt.

Men detta handlar ju främst om att överleva i elitserien. Lagen får/har ej råd att åka ur.
Sedan har det ju blivit billigare att värva en finne än en svensk som håller samma klass. Därav blir det flut utländska lirare.

Men visst har vi för mycket utlänningar. Dock ser jag helst att Timrå går till slutspel än att missa det, eller rent av åker ur. Är inte jättelätt att kliva upp igen.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.