1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614758 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 388970

Sv: Kvalserie
Moverare: Vi kan vara överens om att de saker Du nämner inte heller är något att göra vågen åt, även om jag tycker att hakningar inte är den mest brutala av utövningar ( dock oerhört spelförstörande). Men det förtar inte den meningslösa och faktiskt totalt ointressanta bambiboxning som utövas i NHL bl.a. Vill man se på boxning ska man beskåda gamla matcher med Joe Frazier, Larry Holmes m.fl.

Nej det jag vill se mer av är regelrätta tacklingar. Intensiv forechecking. Mycket kroppskontakt och hög intensitet.
Att det sedan uppkommer ett och annan skärmmytsling i samband med detta är jag beredd att acceptera.

Rena hämndmärkningar kommer jag dock aldrig att köpa som "en del av hockeyn".

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.