1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 392782

Sv: Stora Arenor, skrytbyggen och avgrunden är kanske nära...
Smokey:
Håller med dig helt smokey, bara för att man har en ny arena så innebär det inte att laget också har sportsliga framgångar, det kan med lite otur bli så att det får en negativ effekt.
Tänk om du måste lägga dina pengar på att betala projektet istället för att värva bra spelare?
Hur klarar klubbarna en degradering om man skulle råka hamna i allsvenskan något år?

Lagom är bäst, är faktiskt inte ett dugg avundsjuk på deras nybyggen, personligen är jag fruktansvärt nöjd med Sydkraft Arena och tycker att Timrå har gjort ett jättebra jobb tillsammans med kommun och näringsliv som har fått en sådan fin arena för denna "spottstyver" i jämförelse med Cloetta och Fjällräven.

Du har även rätt i att det lär dröja innan Boney M, Fame Factory eller Donna Summer drar fulla hus en gång i veckan året runt...har dom lyckats fylla en arena NÅGON gång?
;-)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.