1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 394717

Sv: TIK anmält till handikappombudsmannen
Här har föreningen "offrat" ca: 100st av kanonfina sittplatser i proppskåpet till förmån för ca:15 st rullstolar.

3250:- kostar motsvarande sittplats i andra hörnet och 3250:- kostar det för en rullstol + ledsagare.

100 platser * 3250 = 325.000:-
15 platser * 3250 = 48.750:-

Alltså har föreningen tagit beslutet att det är värt 276250:- per säsong för att kunna erbjuda bra platser till rullstolsanvändare.

Alternativet har kanske varit att bygga en platå med sämre sikt till ett marginellt bättre pris, men man valde att göra så bra platser som möjligt åt rullstolsanvändare.

Och som tack för det så får man en anmälan som ett brev på posten.
Man tar sig för pannan.......................

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.