-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 13
- Silly Season 2026-27 (4929)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Efter nogsamt funderande så kom jag till det knappast lönar sig att slåss mot väderkvarnarna likt en stollig Don Quichotte.
Förändringar måste komma innifrån eftersom dom som sitter i Timrå IKs styrelse har det yttersta ansvaret för framtagning av supportermaterial.
Men tydligen så är inte klubbledningen intresserad av att tjäna mer pengar som i sin tur ger bättre spelare när den oventenskapliga omröstningen längst upp på sidan visar att 49 % väntar med köpa souvernier tills det att föreningen tar fram saker med klubbmärket tallarna på.
Om det totala antalet supporters landar på runt 20000 och 49% avvaktar med souverniinköp så är det ta mig faan tjänstefel att inte hörsamma vad som efterfrågas.
En annan rolig vinkling på det hela är att Örnloggan är varumärkesskyddad från alla håll och kanter men klubbmärket från 1966 är helt oskyddat.