-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4982)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Det är bara att inse att den där riktigt heta derbystämningen spelarna emellan är som borblåst. Fullt logiskt iom att få spelare i TIK upplevt när det var som allra hetast i SCA-cup och seriespel.
Knappt man känner för att bry sig fullt ut på läktaren i Gärde längre haller, vilket nog är nästan lika illa som när spelarna skiter i det.
Det var väl kanske just detta som märktes hos flertalet idag..
Det tragiska i kråksången, och lite av orsaken till ointresset som jag ser det, är ju att Timrå Röd kan vara nästan hur dåliga som helst, och ändå alltid vinna mot Timrå Blå, a.k.a Skol IF..
P.S Timråklacken var snudd på pinsamma idag, men detta av helt acceptabla orsaker till skillnad från B.O.B-klacken, som många ggr. inte ens nådde upp till vattenytan, t.ex när dom valde att häckla en skadad spelare och stå för div. andra uttryck som inte passar att säga någon annanstans än just på södra stå i Gärde! D.S