1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614826 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 412385

Sv: SCA-cupen
Knylan: Jag tycker att vi hade en bra gräns på vad vi sa till Bobbarna på läktaren. Vi är ju trots allt supportrar till ett Elitserielag. Lite dumt är det väl att skämma ut sig i en sån här match som egentligen inte betyder någonting... för tabellen. Det låter som (om du ursäktar) som att du vill att vi ska sänka oss ner till Bobbarnas nivå.

Självklart måste vi bevara den härliga derbystämmningen klackarna emellan. Men om vi skulle skrika exempelvis "Hata Sundsvall, bögj****r" mm. vid minsta lilla tjuvnyp. Hur skulle det se ut egentligen??. Tänk ett steg längre och se på hur vi skulle bli bemötta i övriga elitserielags arenor om vi i en träningsmatch skulle säga såna saker till andra supportrar.

Knappast blir vi bemötta som "landets mest skötsamma supporterklubb" med en sådan stämpel.


ALDRIG HATA, BARA ÄLSKA
TIMRÅ IK RED EAGLES.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.