-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5005)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
"Var finner ni bränsle till er OBOTLIGA optimism??"
Ett försök till svar: Efter dagens pass på Bäckhalladalens skrovliga, lätt snöbeströdda is, vad är då lite motgångar i elitserien i jämförelse? Säga vad man vill om skåningar, men de är lätta att snacka med. Önskade en äldre dam trevlig åktur i Bäckhalladalen och tipsade om var isen var mest lättåkt, dvs minst snöbeströdd. Det behövs så lite för att få en glad kommentar, något för "rillo" att ta efter?
I morgon förmiddag tar vi ut svängarna på isbanan i grannbyn Simris, som vi återupptäckte idag. Timråhalsduksbeklädde Alvin har missionerat TIK-läran i VIK-lands slalom- och pulkabacke denna vecka. Han är säkert sugen på riktig issport nu.
Tv-inslagen från Timrås vinstmatcher denna vinter ryms lätt på ett videoband, så jag får fylla på med lite OS-hockey. Känns bra att endast FBK och TIK bidrar med spelare till OS.