1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614790 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 462777

Sv: Kippers vara eller inte vara
Läst i ST:

"Kiprusoff och Berg kan fortsätta lira och Timrå IK skatta 15 procents artistskatt framt till andra halvan av mars.
Men efter 21/3 byts 15 procent ut mot en skattesumma på 55 procent.
Lägg därtill sociala avgifter och ni förstår att TIK-ledningen grubblar."


Måste Timrå IK skriva kontrakt säsongen ut redan nu? Ja, det är klart dom vill det, men i teorin skulle det väl funka att dom lämnar då det sista transferfönstret stänger. Det är ju först i mars man skulle ställas inför problemet på allvar, inte den 15 december...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.