1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614752 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 469428

Sv: Intressant läsning
Selina: Du behöver inte köpa mina garantier. Jag förväntar mig inte att någon Gläfsare skall köpa dem eftersom ni ju är bäst hur som helst.

Nej, vi har NHL-spelare, men hittills har de inte betytt särskilt mycket för oss jämfört med vad andra lags NHL-spelare har betytt. Bästa nyförvärvet är ju Obsut, och han har ett vanligt kontrakt så vi förlorar honom inte förrän om tidigast 1,5 år. Näst bäst är (tyvärr) Renberg, numera, som också har ett vanligt kontrakt och lär bli kvar hos oss tills han helt lägger av med hockeyn.

Jag har aldrig påstått att bara Gläfsers förlorar på att lockouten tar slut. Bara ett par inlägg tidigare sade jag att Luggen förlorar mer än er, om än ni förlorar mycket.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.