-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 9
- Silly Season 2026-27 (4912)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Linus Fagemo hade sämre lön i Timrå än han har i Luleå. Att han har sämre lön än ex-lulingarna nu har i Timrå är mestadels på grund av att han är en sämre hockeyspelare än de två.
MEN
Timrå har med en lyckad ombyggnation och fina sportsliga resultat byggt en starkare ekonomi än de kvalserielag Fagemo lämnade.
I Timrå erbjuds även trivsel på sidan om och bra stämmning på matcherna. Om man förvandlar det i tusenlappar så är det svårt att säga vad det är värt.
Men nog tycker jag att det är oroande att Elitseriens nordligaste lag har problem att hävda sig på värvarmarknaden. Att fd hjältar som Henriksson, Burström, Nilsson och Hedström väljer andra klubbar än de som de slagit igenom i är inte bra för klubbens framtid.
Obsut och Mäntyla är dock klockrena värvningar. Mer sånt lär behövas även om lagets juniorsida och återväxt är rätt stark.