-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 9
- Silly Season 2026-27 (4912)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Det beror väl lite på om man siktar på att bli ett köpelag som handlar färdiga landslagsmän alá LHC och numera även Tik, eller ett lag som mest satsar på talanger från närområdet?
Annars så kan jag inte låta bli att kommentera en del antydningar och rena fel i dina inlägg.
Anders Burström: För två säsonger sen så lämande han Luleå efter en medioker säsong. Han gjorde en hygglig säsong i Finland och var lite småintressant för Lule när han skulle hem till Sverige igen. Men Burströms spelartyp är en som det går 13 av på dussinet i Lule. (Hårt arbetande målsumparforwards.) Dessutom så har faktiskt hans utvecklingskurva pekat nedåt de senaste 4-5 åren. Så Lule ansträngde sig inte nämnvärt att värva honom. Med facit av det som hittills producerats av Burström i SSK denna säsong så var det klokt.
Hento: Mest stålar, men även att spela i ett lag där han kunde bättra på sin statistik och permanenta sin landsagsplats. Att han just nu är nästan lika långt från landslagsplatsen som när han öppnade båsdörr åt Myllys är en helt annan sak.
Jonte: Tre klubbar var mycket intresserade av Jonte (fyra om man räknar Dif), Tik, FBK och LHF. Kamilla har i princip rätt om orsaken för valet.