1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614791 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 474667

Sv: Abbans tråkmodo
Kickan: Ingen har påstått att vi var i högsta serien -22, men det fanns en. Norrlandslagen släpptes in i mitten av femtiotalet och vi och Skellefteå var först upp.
 
Abbans Tråkalfredshem, ett annat uppkomlingslag som mest surfade på Nylands framgångsvåg, klarade sig upp så småningom de med även om de åkte ut lika snabbt. Rader av andra prominenta norrlandslag som IFK Umeå, Kiruna AIF, Clemensnäs, Strömsbro och Heffners/Ortviken prövade på spel i högsta serien innan fulingarna halkade in på ett bananskal. Det hade förmodlingen inte skett då heller om ni inte hade passat på när nöden var som störst i Timrå ishall och tog en plats som rätteligen tillhörde oss.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.