1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614823 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 487517

Sv: Vart tog Hussen vägen?
El Maco: Om du har vägarna västerut, så stanna till och titta.
När du har paserat Hällsjö och är på väg neråt mot första avfarten till Nedansjö. ( Du har gammla kraftverks ruiner där också på vänster hand.
Första berget på vänster sida, bara ett liten topp. Det heter Skansberget, för där förskansade sig Norrmän och Jämtar. Murarna finns kvar bitvis.
Därifrån tog dom Ryssen när han kom efter Ljungan.
Det större berget alldeles bakom heter Bårberget. Dit bar dom de skadade.
Så det var där dom fick stopp på dom. Det finns arkiologiska tavler uppsatta med förklaringar för den som vill förkovra sig.
När vi var små sprang vi och lekte där uppe bland skjutvärns murarna.
Var bla där jag hittade min Kanonkula vid 10 års ålder , var inge kul att cykla hem med kan jag lova.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.