-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 12
- Silly Season 2026-27 (4919)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
När MoDo sen gör sitt 3e mål, ja då orkar inte ens Timrå åka skridskor. Kan hända man är ruggigt nertränade nu, men nog fan ska man orka i 3 perioder när man går runt på 4 femmor? Nu skapade inte TIK en enda farlig målchans i 3e utan man vek ner sig totalt. Tragiskt och pinsamt att se. Att vi fortfarande ligger 3a är helt ofattbart.
Nu vaskade Kenta om i kedjorna, något som inte direkt föll väl ut. Zäta trots att han stundtals föll ur matchen en av TIKs bästa. Krykov som spelade center där hänger inte med alls, när spelet svänger är han minst en halv zon efter. In med Zäta som center igen och om det ändå ska vaskas om i kedjorna, spela in Manderville där med Gunno och Zäta. Annars är det ju bara 2½ gubbe i den kedjan.
Det blir en ruggit tung avslutning innan SHG detta, man gör en tam insats mot MIF, ännu en tam insats igår mot ett rätt dåligt MoDo. Nu möter man ett Luleå som är svårslagna hemma, orkar man inte en 3e period då heller, då kommer det nog rinna iväg då Luleås fysiska spel tär på krafterna än mer.
Skulle behövas lite nytt blod i laget, och en van vinnare. En Kanadensare alltså, gärna Draper.