-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 9
- Silly Season 2026-27 (4910)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Eftersom dom spelarmässigt inte haft det "Top of the line" spelare för att krossa sina motståndare.(Spelmässigt).
Vilka är det nu då i ES som har sk. "Grisspelare" ?
Luleå har "Bulan" men han har ju blivet snäll på gammla dagar sägs det.
Ledin är ju inte så dålig heller
HV har Jämtin
Djurgården har Odoya som dom slänger in för att störa och knocka motståndare
Färjestad har Kåberg
Sen har säkert dom andra lagen spelare som gör samma jobb fast inte så utpräglat.
Min uppfattning är att det gäller offtast bara lag som verkligen måste "Kriga" sig fram. mao. inte "Top" lagen.
Så då måste man ju bara konstatera att Färjestad BOLL Klubb hör numera till "Krigar" lagen från att ha varit "Top" lag.
Bara att inse, man kan inte leva på "Gammla" meriter.
Radar man upp SM-Guld på SM-Guld då kanske man stangerar och "Vipps" kommer dom andra och kliver om. Det är det som har hänt, dsk. "SM-Gulds divorna har kommit på efterkälken i utvecklingen. Därför snackar dom så förbannat med dommarna för dom får inte den uppmärksamhet dom hade under Guld åren.
Bara min teori