1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614762 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 511521

Sv: Snacka med domaren
Helg Ernest: Kåberg är en rollspelare som gör ett förbaskat bra jobb måhända är han en retsticka men han sliter i alla byten. Jag har all förståelse att han inte är populär i de andra lagen men det är ju hans roll.
Med mitt åldriga minne kan jag erinra mig att vid ett flertal tillfällen har fysisk spelande lag vunnit SM-guld. Vid ett par få undantag på senare tid har ett lirande lag vunnit. Jag minns även de flera tillfällen lirarna har plockats bort eller skadats i slutspel genom att man skickat in en junior som inte spelat en minut med bara ett syfte att skada stjärnan i laget. Tyvärr kanske ES börjar likna NHL på ett sätt, lagen behöver en polis för att försvara lirarna.
Att som du skriver att FBK har stagnerat är väl att ta i. Vi spelar final på final har en stabil ekonomi och resten av hockeysverige är grymt avundsjuka på vår organisation. Jag förstår er frustration och den egna förtvivlan att aldrig hamna i samma sits som en av Sveriges mest framgångsrika sportföreningar.
När man aldrig har vunnit SM guld inte ens spelat en final då skapas gärna frustration, ilskna eller t om hatiska åsikter mot en av de värsta konkurenterna som hindrar det egna laget att nå framgång.
Väl mött i en final det är ni värda även om ni får stryk och då menar jag inte fysiskt.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.