1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614749 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 516246

Sv: Visst ska det vara hårda tag i ett slutspel men...

Oraklet f Alnö: Skillnaden ligger i publikens intresse för DIF och TIK. I Stockholm brinner inte publiken på samma sätt för laget utan går på någon strömatch då och då för underhållningens skull. Globen är heller inte byggd för ishockey utan liknar mer en evenemangsarea. Timrå då? Raka motsatsen. Publiken tar sig till matcherna för att stötta laget i med- och motgång. Det finns ett hjärta, ett genuint intresse för LAGET som sitter djupare rotad. Kopplingen mellan hjärta och verklighet är starkare.

I inledningen av tredje perioden kvitterar Djurgården Timrås ledning. För första gången i matchen vaknar hemmapubliken. När 6 minuter återstår av matchen ger Christian Söderström återigen Timrå ledningen. Vad händer? Djurgårdspubliken reser sig upp och går hem.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.