-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Ja i sak har du rätt vad beträffar min inställning så länge inte spelet i sig blir lidande.
Det handlar om att sköta det snyggt och utan några lik begravt i garderoben. Så länge det sköta klanderfritt och det bara är spelaren, agenten och de båda klubbarnas sportchefer som vet om det.
Det är när det börjar läcka ut i pressen som spekulationerna sätts i rullning. Och sånt är bara skadligt och bör i huvudsak undvikas i största möjliga mån.
Jag menar man kan aldrig hindra en spelare som vill byta upp sig eller inte trivs eller vill tjäna mer pengar från att byta lag, däremot kan man i egenskap av supporter ha synpunkter på när någon av ens egna väljer sedelbuntarna framför hjärtat. Dessvärre blir det mer och mer av den varan i svensk hockey idag i takt med den fria arbetsmarknaden och vårt inträde i EU.
Jag ogillar det som fasen. Men kan inget göra åt det hela. Utan får snällt bita ihop och gilla läget, tyvärr.
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)