-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4964)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Hagos lär dra. Som jag tidigare nämnt - och som förmodligen ingen instämmer i - deppar jag icke om så blir fallet. Han är för bra för att vara tredjecenter, men för dålig playmaker för en styra en producerande kedja.
Jämför med en sådan som Krykov. Timrås bästa värvning efter Kapanen.
Nä, Lind som andracenter kan jag köpa. Nielsen som tredje, Gahn som fjärde - och en uppdaterad Krykov-klon som härförare i förstafemman. Låter godis.
I övrigt måste jag säga att årets värvarsäsong är oerhört tråkig, om än på ett positivt sätt. Nubben - och övriga klubbledare - är helt enkelt för bra. Dom önskade kontraktsförlängningarna tickar in i stadig takt, och (de förmodade) nyförvärven känns oerhört genomtänkta. Man kan bara sitta med armarna i kors och njuta av hur mästerligt timråskutan styrs.