-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Nubben säger: "Vi har ett koncept vi jobbar efter och det kommer vi att fortsätta med. Vi bygger på det sätt vi själva tycker är riktigt. Vi kommer aldrig att värva de värsta namnen, för vi jobbar inte så, säger Kent Norberg"
?!
Hur kan det då vara så stor skillnad på årets värvningar i jämförelse med fjolårets nyförvärv? (även innan lockouten)
Vad tog Timrå hit då?
1. Jonathan Hedström, etablerad landslagsforward. Till och med VM-forward
2. Magnus Nilsson, rising star som också fått spela flera landskamper samma säsong. På gränsen till VM
3. Teemu Aalto. Finsk etablerad back i bättre finsk klubb. Fina meriter
4. Lars Jonsson, spelade också flera landskamper samma säsong. Valde Timrå i dragkamp med Frölunda (va?).
5. Johan Svedberg, inga större meriter
6. Jimmy Danielsson, inga större meriter
Summa: ifjolvärvade 3 landslagsspelare, en finsk klassback och 2 nonames. Av de två mindre meriterade spelarna har en fått kicken.
I år?
2 finska etablerade spelare (Laakkonen och Oksa)
1 målvakt (Asplund)
1 talangfull back (Strålman)
2 forwards med meriter från spel i 3:e-4:e femman. nån enstaka landskamp för 3 år sen hos den ena
1 talangfull Dansk forward
Hade Timrå varit elitserienykomling eller allsvenskt storsatsande topplag hade jag förstått årets satsning. Men nu? inte i närheten av ambitionerna ifjol.
Okej, jag har full förståelse för den här satsningen om Hedström, Manderville, Hagos och Jonsson stannar. Men det kommer knappast ske, max två av dem 4 kan vi räkna med. Om ens det