1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 537378

Sv: Silly Season 05/06
Jag har en egen ide bakom Nubbens värvar strategi. Han vill helt enkelt bygga upp en lag för framtiden. Säg 2-3 år. Då har de killar vi värvat nu förhoppningsvis slagit ut till etablerade stjärnor. Och han lär ju ha värvat dessa nämnda killar relativt billigt. Om man skulle jämföra med mer etablerade namn. Det gör att Timrå kan lägga pengar på hög, alt. satsa pengar på annat än spelare, i 2-3 år. Dvs, när det gäller för TIK del, om 2-3 år har vi både pengarna och matrerialet att gå långt.

Det är det enda jag kan tänka mig ligger bakom Nubbens agerande för med den här truppen kommer vi inte slåss om SM-guldet de närmsta åren.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.