-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4946)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Centeruppsättningen, ja. Två forwardsplatser återstår, och om Gud är god tar Hedström den ena. Plan B: Manderville. Återstår så en plats. Här vill jag i likhet med de flesta ha en rejäl förstecenter.
Hagos har jag tidigare uttryckt mina tvivel om. Han är väldigt bra på mycket, men vad gäller playmaker-förmåga finns mycket i övrigt att önska. Möjligt att man kan lira honom i en förstafemma med spelskickliga yttrar (Laakkonen) och ändå få en fungerande offensiv, men jag är tveksam. Som jag ser det behövs truppen balanseras upp av en center så lik Krykov som det bara går.
Hur som helst ska det bli spännande att följa fortsättningen. Mitt förtroende för Nubben & co är nästan löjligt stort. Jag köper allt dom kommer med.