1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 547032

Sv: Fuck You Djurgården
(går-)dagens bästa kommentar! Heja djurgårn dårå...

Till nästa säsong ska spelarlönerna sänkas med mellan 20 och 25 procent.

-Vi blir ett av de första lagen som drar ned på kostnaderna och inte dras 
med i den skenande lönespiralen, säger Mats Larsson.

Skönt att DIF ser det positivt. I sig anser jag inte att "lönekarusellen" är något negativt. Det är klart att snurrar det på för mycket går det åt helvete men de höga spelarlönerna är frukten av att det finns så mycket mer pengar i klubbarna. Omsättningen hos elitserielagen har ökat enormt, lagen bygger ut och äger sina egna arenor. Djurgården är lite på efterkälken ekonomiskt och organisatoriskt. Det är problemet.

Hellre ett friskt Skellefteå än ett sjukt DIF i framtiden?


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.