-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Timrå satsar på rätt inställning istället för favoriterna på papperet,igen. Kommer man att lyckas slå ur underläge ännu en gång. Hur många skrik på "household names"- välkända spelare för den breda massan kommer att slukas i den stolta tallskogen i sommar?
Tankarna på kommande säsong har sin början redan innan den föregående slutade. Tror att Nubben ,hockeyns svar på rockens Malcolm McLaren, lyckas göra en ny slagkraftig och uppkäftig trupp.
Souvenirbeståndet borde f.ö innehålla även en möjlighet till en värdig avslutning för alla fans..när vi lämnar denna jord...för spel i en högre division....
-En röd-vit furu kista med diverse Timrå attiraljer.
Vad tycks? Kvalar den in?
Till sist..Surströmmingen kommer att bli dyr i år, finnarna har visst trålat upp all strömming. Tidigare har Gävlefiskarna stått för att håva in firrarna. Månne en förgäten och väl dold krigförklaring till surströmmingshockeyns näste. Ungefär som den kvinna som tar ut sina aggressioner genom att lustmätet sätta klädnyporna i grenen på mannens kallingar när hon hänger tvätt.