-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4982)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Håller inte med dig direkt där, det lag som TIK har klart på papperet idag tycker jag SKA ta sig till ett slutspel, jag tycker inte att lag som BIF,DIF MIK LIF och ett par till har ett starkare lag på papperet än vad vi har.
Men å andra sidan idag så kan ju ett lag missa slutspelet ändå, trotts en stark trupp.
Hv71 gick med 5.8 miljoner i vinst förra säsongen till en förlust på 6.5 miljoner denna säsong, det vill jag inte vara med om med vårat kära TIK.
Kör vidare enligt samma koncept som vi har nu, en KÄMPANDE trupp som kan överraska och ta oss till slutspel och nya fina intäkter,betala av på lån tills vi är skuldfria och då kan TIK börja sin storhetstid.
Hv71 skrev ju ett vansinnes kontrakt med Franzen där man redan idag betalar en hög lön trotts att man inte vet om han kommer att spela en match, tycker du TIK skall göra sånna satsningar?
Nej tack säger jag.
Keep up the god work.